• 01 CZE 21

    Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Działa na podobnych zasadach jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Dzięki niej łatwiej niż dotychczas pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych. W dodatku bez wychodzenia z domu, cyfrowo i wygodnie. Szukając pomocy w godzinach wieczornych i nocnych, w weekend lub święto należy zadzwonić pod bezpłatny numer telefonu 800 137 200.

    Z TPK może korzystać każda osoba ubezpieczona w NFZ i mieszkająca w Polsce. Połączenie może być wykonane tylko z Polski. Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

    Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ. Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.

    Co można uzyskać przez TPK?

    • poradę medyczną
    • e-receptę
    • e-skierowanie
    • e-zwolnienie.