• 28 SIE 20

    Internetowe Konto Pacjenta – pytania i odpowiedzi

    Co to jest Internetowe Konto Pacjenta i do czego służy?

     

    Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to rewolucyjne narzędzie w systemie ochrony zdrowia, które ma ułatwić pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o stanie zdrowia w jednym miejscu.

    Internetowe Konto Pacjenta udostępnia informacje o przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni.

    Co można załatwić przez IKP?

     

     

    Jak zalogować się na IKP?

     

    Do swojego IKP możesz się zalogować poprzez:

    • profil zaufany — wchodząc na serwis internetowy dla pacjenta pacjent.gov.pl, po prawej stronie znajduje się pole do logowania za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail oraz hasła. Jeżeli profil zaufany został założony poprzez bankowość elektroniczną, to na IKP należy zalogować się poprzez stronę swojego banku. Na ekranie zobaczysz logotypy banków. Wybierz swój i zaloguj się jak na konto bankowe
    • internetowe konto w banku, które na to pozwala — taką możliwość oferuje bank PKO BP. Taką możliwość oferuje też szereg banków spółdzielczych. Przy pierwszym logowaniu należy potwierdzić, że dane (imię, nazwisko, adres, PESEL, numer telefonu itp.) są poprawne – robi się to tak samo, jak potwierdzenie transakcji, czyli przez kod z karty kodów lub z SMS-a. W ten sposób  bank utworzy dla użytkownika e-tożsamość — bezpłatny, cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości
    • e-dowód — elektroniczny dowód osobisty. Potrzebujesz do tego płatnego czytnika.

    Więcej informacji na temat IKP znajdziecie Państwo na stronie internetowej dla pacjenta.